Digitaal zakendoen

‘Je administratie digitaal? Dan kun je sneller schakelen!’

‘Je administratie digitaal?  Dan kun je sneller schakelen!’
Gepubliceerd: 14-10-2020, laatst gewijzigd: 14-10-2020

 

Het digitaliseren van de administratie staat hoog op de agenda van de bedrijfsadviseurs van Flynth. “Want dan kun je als ondernemer veel sneller schakelen.”
 

Slimme digitale postbus

André Beumer is nu ruim 1 jaar bedrijfsadviseur bij Flynth in Ede: “Ik ben altijd op zoek naar manieren om nog meer uit een onderneming te halen. Een van die manieren is zeker het digitaal maken van de administratie.” Jarco Hordijk werkt er ruim 20 jaar: “Nu we elkaar vanwege corona vooral op afstand ontmoeten, is het eigenlijk niet meer dan logisch om documenten ook digitaal uit te wisselen. Bij Flynth zetten we daar mooie stappen in. Zo werken we al sinds jaren met een digitale postbus met een eigen mailadres. Een ondernemer kan al zijn facturen, aangiftes en andere administratieve en financiële documenten daar naartoe laten mailen. Door de koppeling met het eigen administratiepakket worden die vervolgens snel verwerkt. Die postbus herkent zelf bepaalde documenten of gegevens op die documenten. Dan hoef je zelf minder handelingen te doen. Je kunt onder andere een zogenaamd autorisatieproces toevoegen aan die slimme postbus. Zo kan een voorzitter van een stichting of financieel directeur facturen digitaal autoriseren, zodat de penningmeester of financiële afdeling ze daarna kan betalen.”

Weten waar je ruimte zit

André: “Als je je zaken zoveel als mogelijk digitaal doet, heb je real time inzicht. Een ondernemer twijfelde of het verstandig zou zijn een investering te doen in software omdat ze de liquide middelen op dat moment niet beschikbaar had. We konden toen direct bekijken hoe de Btw-aangifte voor het vierde kwartaal zou gaan uitpakken. Het bleek dat ze in aanmerking zou komen voor de kleine ondernemersregeling. Ons advies was toen dus om het te doen.” Als je digitaal zaken doet, kun je altijd en overal bij je administratie. André: “Ik had een klant die vanwege corona drie maanden vast zat in Spanje. Een deel van zijn papieren lag daar en een deel hier in Nederland. Het was voor hem dus heel lastig om zijn onderneming draaiend te houden. Niet zozeer als het ging om klantcontact en werkzaamheden, maar wel administratief.

“Slimme adviezen gekoppeld aan een digitale administratie die up to date is werkt in het voordeel van MKB-ondernemers.”

Het kan veel geld schelen

André: “De komende jaren zie ik alle kansen voor Flynth en onze klanten om steeds meer real time inzicht te hebben in de administratie. Veel ondernemers maken gebruik van een van de regelingen die de overheid daarvoor in het leven heeft geroepen, bijvoorbeeld de NOW. Als je administratie op orde is, kun je op tijd je opgave aan het UWV berekenen, zodat je niet op een veel later moment voor vervelende verrassingen komt te staan. En weet je of en hoe je personeelsbezetting afgestemd is op je orderportefeuille en je misschien nog wel personeel moet aannemen voor de komende periode.”

André en Jarco bespreken de mogelijkheden en behoeftes met hun MKB-klanten: “Elke ondernemer is verschillend als het gaat om automatiseringsgraad en -behoefte. De administratie is op zich een noodzakelijk iets. Wij laten dat noodzakelijke in je voordeel werken door er slimme adviezen aan te koppelen. Zo maken we voor onze klanten echt het verschil!”

Ook digitaal zakendoen?

Neem contact op met Flynth. Met ruim 1.600 medewerkers en zo'n 50 vestigingen is Flynth Nederlands' grootste adviseur en accountant voor het midden- en kleinbedrijf. Flynth is ontstaan vanuit een coöperatie en brengt dit gedachtegoed nog steeds in praktijk.

 

*Op de foto medewerkers van Flynth in Ede:  André Beumer, Jarco Hordijk, Bas Overeem en Anuszka Aydin-Kopec. 

Geschreven door:

Contact

Een vestiging bij u in de buurt
Bel: 088 23 67 777
 

Theme picker

Jan van Esveld

jan.vanesveld@flynth.nl