My Flynth

...

‘Eerlijk is eerlijk, salaris is ook belangrijk!’

Flynth-medewerkers halen het beste uit zichzelf. Zo kunnen ze zich optimaal inzetten om ook het beste uit ondernemers in hun regio te halen. Dat noemen we de Flynth Factor. Hoe is dat in de praktijk? We vragen het onze eigen medewerkers zelf. Deze keer: de Flynth Factor van bedrijfsadviseur en accountant Ilona Spruit.

 

Ilona werkt een jaar bij Flynth als we haar spreken. Een jaar waarin ze haar klanten, veelal in de ICT en volop bezig met innovaties, goed leerde kennen.

 

Praten met klanten over cijfers. Wordt dat niet gauw saai?

‘Het contact met mijn klanten is alles behalve oppervlakkig; wij hebben het niet alleen over financiële zaken. Ik zie mijzelf meer als een persoonlijke adviseur. Ook als er iets privé niet zo lekker loopt, krijg ik dat te horen. Niet zo gek, want een onderneming is iets heel persoonlijks. Ik maak klanten een lange periode mee; vaak vanaf de opstartfase tot ze ‘volwassen’ zijn of hun bedrijf verkopen. Soms zit een ondernemer in de problemen, dan maken wij een begroting en stellen we actiepunten op. Je kan wel zeggen dat ik in elke klant volledig opga.’

 

Je hebt dus een hele persoonlijke band?

‘Een persoonlijke band, en tegelijkertijd moet je professioneel blijven. Ik wil dat elke klant mij ziet als sparringpartner. We maken gebruik van het FlynthVision dasboard, een online tool waarmee onze klanten hun resultaten en doelen kunnen invullen. Daarop kan ik 24/7 meekijken en zien hoe de financiële zaken ervoor staan en of de gestelde doelen worden behaald, dus in principe weet ik net zoveel als de ondernemer, soms zelfs meer. Het is mijn doel om de klant altijd een stapje voor te zijn.’

 

En jouw collega’s? Kun je daarmee sparren?

‘Iedere collega heeft weer een ander specialisme. Ik kan een klant bijvoorbeeld zelf niet helpen met vragen over een echtscheiding of huwelijkse voorwaarden, maar dan klop ik bij een collega aan. Zo leren wij elke dag van elkaar. Ik heb veel aan mijn vestigingsmanager Yvette de Bake. Zij leert mij hoe ik mij het beste kan verplaatsen in de klant. Ik voer veel persoonlijke gesprekken. Daar moet je rekening mee houden; een belletje in plaats van een mailtje bijvoorbeeld, dat maakt al een wereld van verschil.’

 

Wat wil je de aankomende jaren bereiken?

‘Het is mijn doel nog meer kennis op te doen bij Flynth. Er valt nog heel veel te leren! Gelukkig biedt Flynth de mogelijkheid om cursussen of opleidingen te volgen. Jezelf ontwikkelen in een specifieke richting staat vrij. Onlangs heb ik een cursus ‘Adviseren en onderhandelen’ gedaan. Dit kan op eigen initiatief, maar alle accountants en belastingadviseurs kunnen sowieso elk jaar tijdens de najaars educatie een keuze maken uit twintig verschillende externe cursussen.’

 

Hoe blijf je geïnspireerd?

‘Als bedrijfsadviseur mag ik naar veel netwerkbijeenkomsten. Daar hoor ik de mooiste ondernemersverhalen. Laatst vertelde een man mij dat hij op zijn zesenveertigste zijn bedrijf had verkocht en nu lekker geniet van zijn pensioen. Enorm inspirerend om te horen hoe snel zoiets kan gaan! Daarnaast hou ik aan zo’n borrel vaak nog leuke klanten over ook. Als ik naderhand een belletje krijg, geeft dat mijn zelfvertrouwen altijd weer een boost.’

Ilona Spruit (32)

Bij Flynth vanaf: augustus 2016

Functie: bedrijfsadviseur en accountant

Contact met Ilona

Bel 31 (0)88 236 77 77 

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws