My Flynth

‘Routinewerk? Dat kennen wij hier niet!’

Flynthers halen het beste uit zichzelf. Zo kunnen ze zich optimaal inzetten om ook het beste uit mkb-ondernemers te halen. Dat noemen we de Flynth Factor. Hoe is dat in de praktijk? We vragen het onze eigen medewerkers zelf. Deze keer: de Flynth Factor van accountant en vestigingsdirecteur Debbie Borst.

Debbie is een klein jaar geleden begonnen bij Flynth Aalsmeer als vestigingsdirecteur. Daarnaast helpt ze als RA-accountant onder meer horeca-ondernemers, makelaarskantoren en agrarische ondernemers. Een gevarieerd takenpakket, waarmee Debbie zich als een vis in het water voelt.

 

Je hebt twee functies bij Flynth. Hoe doe je dat?

‘Ik ben gestart als vestigingsdirecteur en accountant in Aalsmeer. Een bewuste combinatie, omdat ik van mening ben dat het goed is om “met de poten in de klei” te staan wanneer je een vestiging aanstuurt. Op deze manier blijf je betrokken bij je cliënten, het team en de werkprocessen. Ik kreeg vanaf het begin de vrijheid bij Flynth om mijn eigen koers te bepalen voor de vestiging. Om door te kunnen groeien gaat het hier niet alleen om het aantal vlieguren, jaren werkervaring of je (interne) netwerk. Ook zelf initiatief nemen en betrokken zijn bij cliënten en collega’s levert volop kansen op om je verder te ontwikkelen. Fulltime werken of iets minder, of man of vrouw zijn, is hiervoor bij ons geen bepalende factor. Het gaat om de kwaliteiten die nodig zijn om jouw rol in te vullen.

 

Ontwikkeling is belangrijk voor Flynth. Hoe zorg je dat jouw teamleden kunnen groeien?

‘Ik bouw aan een team waarbij iedereen zich een belangrijk onderdeel voelt en op zijn of haar plek zit. Ik wil natuurlijk dat iedereen in het team optimaal functioneert. Routinewerk, dat zou zonde zijn! Ik probeer zoveel mogelijk contact te hebben met alle collega’s binnen ons team. Het is belangrijk dat ze doen wat ze leuk vinden, maar vooral waar ze goed in zijn. Als ze stralen, stralen ze dat ook uit naar de klant. Ons team is bescheiden en mag naar mijn mening best wat trotser zijn op de kwaliteit en betrokkenheid die ze leveren. Dat wil ik ze graag laten voelen.’

 

Je werkt ook “met de poten in de klei”. Wanneer hielp je onlangs een klant uit de brand?

‘Een tijdje geleden werd ik gebeld door een klant. Onverwachts had zich een partij gemeld die zijn onderneming over wilde overnemen. Dan belt hij mij om te overleggen. Op zo’n moment is het belangrijk om goed te luisteren en door te vragen. Wat zijn de voors en tegens, is het een reële optie voor de cliënt, wat zijn de eventuele plannen van de overnemende partij? We hadden een aantal gesprekken hierover. Uiteindelijk koos hij ervoor om een onderdeel van zijn bedrijf te verkopen en een deel zelfs voort te zetten. Hij was 60 jaar, maar nog niet toe aan het volledig loslaten van zijn onderneming. Elke klant is anders; je goed kunnen inleven is dus erg belangrijk!’

 

Wat is jouw leukste herinnering aan Flynth?

‘Dat was bij het installeren van onze nieuwe accountant. Een betrokken dame die zonder poeha hard werkt maar ook een fijne collega is voor het team waar ze mee werkt. Flynth heeft het volste vertrouwen in haar kwaliteiten om als accountant, namens Flynth, jaarrekeningen te mogen tekenen. Ik vond het een mooi moment om dat officieel te maken.

Debbie Borst (37)

Bij Flynth vanaf: september 2016

Functie: accountant en vestigingsdirecteur

Contact met debbie

Bel 31 (0)88 236 77 77 

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws